Niezbędne wymagania związane ze stanowiskiem:
Kandydat powinien spełniać, zgodnie z art.54 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2013r. poz. 885 z późn. zm.) następujące wymagania:
- Posiadać obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).
- Znać język polski w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego
- Posiadać pełną zdolność do czynności prawnych i korzystać z pełni praw publicznych.
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz za przestępstwa przeciwko: mieniu, obrotowi gospodarczemu, działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karne skarbowe.
Kandydat spełnia jeden z poniższych warunków:
- Ukończył ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada 3- letnią praktykę w księgowości.
- Ukończył średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6- letnią praktykę w księgowości.
- Jest wpisany do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów.
- Posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacje uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
Wymagania dodatkowe:
- Umiejętność obsługi komputera, programów księgowych i płacowych oraz sprzętu biurowego.
- Znajomość gospodarki finansowej instytucji kultury, dyscypliny finansów publicznych, planu kont, księgowości i klasyfikacji budżetowej.
- Znajomość ustaw o: finansach publicznych, rachunkowości, prawo zamówień publicznych oraz znajomości przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych, prawa podatkowego, prawa pracy.
- Znajomość planu kont, instrukcji obiegu dokumentów, instrukcji kasowej, instrukcji inwentaryzacji i innych zarządzeń wewnętrznych regulujących funkcjonowanie gospodarki finansowej instytucji kultury.
- Umiejętność pracy w zespole, jak i indywidualne, odpowiedzialność, sumienność i rzetelność, dobra organizacja czasu pracy.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na powyższym stanowisku.
Zakres obowiązków wykonywanych na stanowisku:
- Prowadzenie rachunkowości instytucji kultury zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi z rachunku instytucji kultury.
- Sporządzanie niezbędnych dla bieżącego zarządzania przez kierownika sprawozdań miesięcznych o realizacji planu finansowego.
- Przygotowywanie projektów budżetu instytucji kultury oraz harmonogramu wydatków.
- Sporządzanie bilansu, prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i podatkowej instytucji.
- Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym instytucji kultury, kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- Prowadzenie nadzoru nad prawidłowością naliczania zaliczek podatkowych, składek, potrąceń oraz terminowe ich przekazywanie.
- Opracowanie projektów dokumentów regulujących organizację rachunkowości w instytucjach kultury.
- Obsługa programu PŁATNIK- sporządzenie, rozliczenie i przesyłanie drogą elektroniczną dokumentacji ZUS.
- Sporządzanie sprawozdań finansowych do ZUS i US
- Prowadzenie ewidencji księgowej wyposażenia, sprzętu oraz innych wartości rzeczowych nie stanowiących środków trwałych ich umorzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Obsługa kadrowo- płacowa instytucji.
- Należyte przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów księgowych, płacowych i kadrowych.
- Wykonywanie, innych nie wymienionych zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez kierownika instytucji należą do kompetencji głównego księgowego.
Wymagane dokumenty:
- Życiorys z opisem dotychczasowej działalności zawodowej.
- List motywacyjny.
- Potwierdzenie za zgodność z oryginałem kserokopie świadectw pracy.
- Potwierdzenie za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje.
- Oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych.
- Zaświadczenie o niekaralności z KRK lub oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karne skarbowe.
- Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do zatrudnienia na stanowisku głównego księgowego.
Dokumenty wymienione w pkt.1 i 2 powinny być opatrzone klauzulą:”Wyrażam zgodę na przetwarzane moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dn. 28 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych ( Dz.U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.).
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w :
Gminnej Bibliotece Publicznej
ul.Łagowska 25
26-035 Raków
w zamkniętej kopercie z dopiskiem:
„Nabór na stanowisko głównego księgowego w Gminnej Bibliotece Publicznej w Rakowie”
w terminie do 15 grudnia 2014r. do godz. 10-tej.
Informacje dodatkowe
- Wymiar czasu pracy 1/8 etatu.
- Planowane zatrudnienie od 2 stycznia 2015r.
Kierownik
Gminnej Biblioteki Publicznej w Rakowie
Iwona Sikora